کامپیوتر ارومیه

کامپیوتر ارومیه

کامپیوتر ارومیه
کامپیوتر ارومیه

کامپیوتر ارومیه

کامپیوتر ارومیه

اموزش نصب رم بر روی مادر بورد

اموزش نصب رم بر روی مادر بورد


3 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربردبخش سخت افزار  بدلیل درخواست بازدید کنندگان جهت بهره برداری فعال شده است و سعی میکنم هر چند روز یکبار مقاله ای کاربردی در این بخش قرار بدهم .در آموزش قبلی یاد گرفتید که چگونه کارت گرافیک خریداری شده را بر روی مادربرد نصب کنید .  
در این قسمت میخواهم روش نصب کردن Ram را بر روی مادربرد آموزش بدهم تا به راحتی بتوانید حافظه خریداری شده را بر روی برد جا بزنید . معمولا کاربران برای افزایش سرعت کامپیوتر اولین کاری که انجام میدهند افزایش حجم حافظه رم می باشد . Ram دارای دسته بندی و فرکانس های متفاوتی می باشد که قبل از خرید حتما باید مدل مادربرد را بررسی و پس از آن مطمئن شوید که کامپیوتر شما از چه حافظه ای پشتیبانی کرده و چه مقدار رم می توان بر روی آن نصب کرد . 
بهتر است مدل مادربردتان را در گوگل جستجو کرده و یا به دفترچه آن مراجعه کنید و ببینید در قسمت حافظه چه اطلاعاتی درج شده است . 



قبل از شروع به نکات زیر دقت کنید : 
1. اگر اسلت رم شما 2 عدد می باشد باید حافظه های هر دو ردیف با هم دارای یک فرکانس باشند . مثلا باس 1333 یا 1600 که مربوط به حافظه های DDR3 است . 
ممکن است که دو رم را با دو برند و فرکانس متفاوت در کنار هم قرار بدهید مشکلی پیش نیاید ولی در 90 درصد مواقع سیستم بالا نمی آید و ارور صفحه آبی نمایش داده می شود . استثنا هم وجود دارد . مثلا رم کینگستون باس 1600 با رم کینگستون باس 1333 بدون مشکل کار می کنند بدلیل اینکه هر دو دارای یک چیپ و از یک خانواده می باشند . 

1 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربرد

 

با توجه به ویندوز نصب شده ، حافظه رم را افزایش بدهید . بعضی از کاربران عزیز در تیکت های ارسالی این سوال برایشان پیش می آید که چرا 8 گیگ رمی که اضافه کرده اند در ویندوز ایکس پی نمایش داده نمی شود . ویندوز ایکس پی به صورت پیش فرض 3 گیگابایت بیشتر رم پشتیبانی نمی کند و در ویندوز ویستا این حجم به 4 گیگابایت افزایش پیدا می کند. در ویندوز 7 نسخه 32 بیتی شما فقط 4 گیگابایت حافظه و در نسخه 64 بیتی تا 8 گیگابایت می توانید حجم حافظه را افزایش بدهید . 

2 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربرد

 

برای جا زدن رم ابتدا باید کامپیوتر را خاموش کنید .  اسلت رم در دو طرف دارای 2 گیره می باشد که باید گیره ها را با دست به طرف بیرون حرکت بدهید . به تصویر بالا نگاه کنید . تمام رم ها دارای یک شیار می باشند که دقیقا باید بر روی اسلت قرار بگیرند و اگر درست جا زده نشود رم میسوزد .

3 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربرد

 

با دو انگشت اشاره و شصت هر دو طرف حافظه رم را موازی اسلت (با توجه به شیار) گرفته و کمی با روی دست فشار بدهید تا هر دو گیره ای که در مرحله قبل به طرف بیرون حرکت داده بودیم به سمت داخل حرکت کرده و درست بر روی شیاره های طرفین رم جای بگیرد .  امیدوارم این آموزش کاربردی بوده باشد .

4 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربرد

1 آموزش تصویری نصب حافظه رم Ram بر روی مادربرد

اگر بعد از نصب رم سیستم بوق نزد حافظه ها را به صورت تک تک تست کنید و ببینید مشکل از کدام رم می باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
فارسی نویسان پنج‌شنبه 9 شهریور 1396 ساعت 13:52 http://fs1396man1.blogfa.com

سلام
فرصت را از دست نده
تعداد شرکت کنندگان خیلی کم و فرصت شما برای برنده شدن زیاد است

ثبت نام رایگان

جایزه نفر اول 100 میلیون ریال
بدون قرعه کشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.